tisdag 20 oktober 2009

No stress

Idag var det en mindre bra dag. Jag gjorde några test på nån sida nyss, och nu visar det sig att jag lider av både borderline, panikångest, depression och asperger. Dessutom har jag dålig självkänsla. Det är ett hårt liv jag lever, det ska ni veta.

För övrigt planerar jag att starta en klubb för alla som är trötta på Basshunters reklam(er) på Spotify. Kära Basshunter. Du är som de förinlagda 7sekunders-låtarna på min mobil. De skrämmer slaget på mig varje gång de dyker upp, men likförbannat lyckas jag inte bli av med dem.

Det började förresten idag med Jimmie Åkesson: "vår svenska kultur håller på att försvinna, och det är muslimernas fel" bla bla bla gnäll gnäll gnäll... Tänkte passa på att gnälla tillbaks lite: om vi tänker efter några sekunder - är det deras fel att vi anpassar oss åt dem? om jag klampar in i ditt hus med skorna på, beror det på att jag är muslim eller på att du inte klargjort för mig att det inte är ok i ditt hus? När blir växthuseffekten muslimernas fel? Sen när började "det finns nästan ingen information att tillgå, men i rimlighetens namn så kan man anta att det stämmer" bli ett bra argument för att muslimska män är överrepresenterade när det gäller våldtäktsmän? Det finns inte heller någon information om att pingviner kan flyga, men i rimlighetens namn kan man ju anta att de kan det eftersom de har vingar. Skriver man en debattartikel i Aftonbladet så går det bra att tycka att invandringen är för stor, men det går inte lika bra att tycka att muslimska män är överrepresenterade bland våldtäktsmän om de inte är det. För en stund var det nästan som att Jimmie Åkesson fick Maud Olofsson att låta vettig där. Och det är illa Jimmie, där har du nåt att jobba på.

Nu ska jag såååååvah gott i världens bästa säng. Snart är det lov! God natt!

1 kommentar:

  1. men lilla gumman, vad ska man dra för slutsats av det? Kanske att man inte ska lite på såna sidor, utan bara när jag ställer en diagnos!? :) Jag tror nämligen att du är helt frisk!:) Puss.

    SvaraRadera