tisdag 6 oktober 2009

Jag har verkligen blivit blödig på äldre dar. Här sitter jag och försöker hålla tillbaks tårarna när jag läser på Aftonbladet om Björn, 87 som räddade sin fru Vera, 88 ur sitt brinnande hus. "Min enda tanke var att få ut Vera, som inte kan gå själv utan sin rullator", säger han. Veras första tanke i sin sjukhussäng är att "när jag kommer hem igen, då ska jag ta på mig min blå morgonrock", men nu finns varken morgonrock eller hem kvar. 2000 böcker, familjefoton, kläder, minnen, smycken och till och med testamentet är borta, men Björn och Vera är glada att de har kvar varandra. Dottern Berit åkte omkring hela dagen i Trelleborg för att köpa sina föräldrar nya kläder och andra nödvändigheter, och de bor nu tillfälligt hos ett av barnen i Karlstad. Vilken tur det är att vi har varandra.


Vår nya familjemedlem är förresten inte så hemsk som det låter. Han är gosig och snäll också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar