söndag 11 oktober 2009

Söndagar är aldrig bra, jag tror jag har nämnt det förut nån gång här på bloggen (eller om det var nån annan dag. men det finns dagar som är bra också, som t.ex. fredagar och.. ja, fredagar.). Idag har det varit en typisk söndag. det har varit grått ute, kallt, regnat, skolarbetena har svämmat över och jag har varit ensam här hemma sen strax efter elva.

Nu sitter jag och ser på Wallander - Sidetracked. Lite halvmysko sådär måste jag säga, och väldigt skojsigt på ett sätt. Skojsigt på det sättet att alla svenska ortsnamn och personnamn uttalas lite käckt på brittiska; Wallander - Wollondah, Hässleholm - Hässelhååhm, Nyberg - Naybööhg etc.
Mysko eftersom alla i den skånska staden Ystad tycks vara britter (med svenska namn dessutom), samt tidningen på bordet med den svenska rubriken som britterna tycks förstå alldeles utmärkt. Det undrar jag över. Jag undrar också över Henke Larssons röst - är han nyvaken varje gång han pratar, eller håller han på med andra dumheter måntro?

Lördagar är förresten också bra. Igår var en bra lördag. Mormor är en bra mormor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar