torsdag 29 januari 2009

a seven-nation army couldn't hold me back

På senare tid har jag gjort galna fynd. Lackskor, svart kjol, paljettbikini, annan bikini.... Ja, galet mycket fynd. Men igår var ändå galnaste fynd-dagen. Igår köpte jag ett par lackskor. Det var, hör och häpnad, HALVA PRISET PÅ REAPRISET . Är det galet? JA. Det är svarta lackskor med ett silverspänne på. Dessutom är det guld inuti. Det är nästan så att dessa lackskor slår ut mina guldskor på min lista. Men det bästa igår var nog när Timo var tillbaks på körslaget, och vickade på rumpan.



"På senare tid har folk dött som aldrig dött förut", sa pappa till mig förra helgen.
Det stämmer. Ovanligt många människor har dött på senare tid.
Folk har hoppat ifrån höga broar och hängt sig i en alldeles för ung ålder,
folk har dött av sjukdomar. I onsdags var en jobbig dag, det känns fortfarande konstigt att
det nu är klart, att veta att det är över nu. Även om det på något sätt ändå var en lättnad.
Hon med det vackra skrattet, den charmiga dialekten och hon som alltid ville ge så mycket men aldrig ha något tillbaks. Det kändes att det var ett par saker som inte var som det brukade den dagen.


Klockan är nu två minuter i tio. Det märks att jag så smått börjar närma mig pensionsåldern, även fast det är ett par år kvar. Såhär vaken den här tiden på en söndag har jag inte varit på... ja, ett tag.


2 kommentarer: