onsdag 16 september 2009

Do it with a heart wide open, say what you need to say

Jag tror inte att jag sett just det här klippet innan (http://www.youtube.com/watch?v=1k08yxu57NA&feature=related), det skulle jag ha kommit ihåg. Britain's got talent 2007. Karl'n kommer uppklädd i kostym in på scen, han har sneda tänder, är aningens korpulent och ser ut som att han helst av allt skulle vilja sjunka ner i marken och begrava sig i nervositeten och det dåliga självförtroendet. Men att sjunka ner i marken är inte det han är där för, så han sjunger. Han sjunger, och han sjunger skjortan av t.o.m. Simon Cowell. Efteråt drar han en lättnadens suck, och jag tycker att det är helt sinnessyk(!!) att människan någonsin tvivlat på sig själv, för Paul Potts är fantastiskt fin & bra & duktig & briljant & alla andra fina ord.

Såhär är det; i en liten människa kan det finnas något stort. Det kan finnas något mycket litet i en stor människa, och det kan finnas något ännu större i en stor människa och tvärtom. Det kan finnas precis vad som helst i folk. Glöm inte det. Don't judge a book by its cover.

För övrigt så tycker jag att det verkar vara något som inte står riktigt rätt till i Kanye Wests... hjärna. På MTV-galan 2007 (eller 2006) gick han upp på scen, snodde uppmärksamheten från Justice mitt under deras tacktal och påpekade att han själv skulle vunnit. MTV-galan 2009, vad gör han då? Jo, han kommer upp på scen, roffar åt sig uppmärksamheten från den 19åriga Taylor Swift som slagit igenom ganska nyligen, men den här gången är det Beyoncé som skulle ha vunnit. Gör man så, Kanye? Nej. Så gör man inte. Frågade vi om din åsikt, Kanye? Nej. Det gjorde vi inte.

1 kommentar:

  1. Han och Susan Boyle. Det är så otroligt vacker. Har ingen tidigare sagt att han borde bli världsstjärna? Har han inte hört att han är enastående?

    <3

    SvaraRadera