torsdag 27 augusti 2009

Some will win, some will lose, some were born to sing the blues

Igår började jag mitt tredje och sista år på gymnasiet. Tredje året på gymnasiet betyder: alla ettor ser upp till mig. Alla tvåor ser upp till mig. Jag är störst, bäst, vackrast och coolast.
Jag undrar om jag lever upp till det. Jag undrar om de två meter långa pojkarna och de supersminkade flickorna med blonda lockar ser upp till en tjej som inte ens är över 1.60, har knall-lila strumpbyxor, skjorta, solbrillor, håret huller om buller, är röd om kinderna och svettig efter att ha tagit sig upp hela den långa vägen upp för den ack så långa stentrappan upp till es-korridoren. Det undrar jag.

Nu har M och L pratat hela kvällen. Så jag snodde M's säng. Tänker inte flytta på mig. DÄR FICK DU!

1 kommentar:

  1. Klart alla ser upp till dig! Du som är störst, bäst, vackrast och coolast av alla! Puss

    SvaraRadera