måndag 15 juni 2009

The worst person to run from's yourself

Jag skulle vilja utfärda ett meddelande till alla mina kära läsare.

Hej kära läsare.

Sommaren har kommit till Småland, och på somrar är det meningen att man ska
göra roliga saker, kanske lära sig en och annan ny grej. Därför skulle jag väldigt
gärna vilja att ni gav mig förslag på vad jag ska lära mig i sommar. Kanske ska jag
lära mig att jonglera med knivar och eldfacklor? Eller vill ni att jag ska, en gång för alla,
bestiga Mount Everest? Ja, bara fantasin sätter gränser!


Jag skulle även vilja utfärda ett litet och diskret meddelande till alla spöken därute;
Hej Spöken. Det är inte OK att ni besöker mig. Det är inte OK att ni förstör för mig när jag bygger korthus, och det är absolut inte OK att ni mitt i natten vill ha med mig ut i lekparken för att leka, genom att lura mig och säga att mina föräldrar redan är där (jag får inte vara i lekparken utan mina föräldrar). Det är heller inte OK att ni, helt osynliga, står mitt framför mig och låtsas som att ni inte är där, fastän alla redan vet att ni står där. Kort och gott; Spöken, det är inte OK att ni kommer till mig om ni inte känner mig. Såvida ni inte har kakor att bjuda på, såklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar