tisdag 19 maj 2009

"Asså esteter behöver ju inte klä ut sig...

..de ser ju redan ut som skit". (Hej hej hallå, har du sett dig själv i spegeln på de senaste 18 åren eller?) Mmm, det sa han som gick tvärs genom stan iklädd en plastsäck för cirka ett dygn sen. Hehe.

Idag på morgonen var jag arg, och inte bara arg som jag brukar vara tidigt på morgonen.
När jag kom till skolan idag och öppnade mitt skåp fick jag syn på en liten lapp.
Säkert nån lapp om nåt trevligt litet gymnasieparty som det brukar vara ibland tänkte jag, men icke. "Vem ska ta fighten mot mångkulturen? Du eller dina barn?" stod det med stora svarta bokstäver. Signerat Folkfronten. Som bakgrund var en blond pojke i 8års-åldern med knutna nävar och ett sjukt argt ansiktsuttryck. Resten kommer jag inte ihåg ordagrant, men för att sammanfatta så ville man "avveckla mångkulturen". Jag kan inte se felet med mångkulturen i Sverige, tyvärr Folkrfronten. Däremot såg jag ett och annat fel i ert flygblad;

1. Ett litet barn som försöker se aggresivt ut - vad ger det för signaler? Estet som jag är var det en av de första sakerna jag tänkte på. Kanske tänker vi att när till och med en liten pojke har upptäckt felet, ja då borde ju något verkligen vara fel. Barn är alltid bra att använda när man vill väcka känslor. Ren och skär manipulation.

2. "Vi måste avveckla mångkulturen" - exakt vart ligger problemet i mångkulturen? Varför har vi människor alltid en tendens att vilja ösa över alla fel och brister på "de andra"? Jag har ett litet förslag. Kanske skulle vi testa att sluta bunta ihop alla invandrare och sätta dem i ett samhälle för sig, som exempelvis i Tensta eller Rinkeby. Vi kanske skulle ta och vara lite välkomnande istället. Om vi gjort det redan från början så skulle det kanske inte blivit som det nu är i Rosengård med bränder och annat. Något som jag lärt mig av att ha läst psykologi, men som jag även själv har lärt mig av bara livet, är att om man ger någon något bra - ja då får man något bra tillbaks. Behandlar man någon bra - då blir man behandlad bra tillbaks. Hur skulle det vara om vi alla i Sverige började tänka lite psykologiskt? Ett litet förslag bara!

3. "I princip alla hur nu insett att mångkulturen inte fungerar" - Låt oss säga att mångkulturen är ett stort problem, är det ändå inte också nuförtiden allmänt känt att "våld löser ingenting", "våld föder våld", "hat föder hat" etc.?

4. "Folkfronten är ett parti som är bäst för alla etniska svenskar" - ännu ett exempel på manipulation. Folkfronten vill förmodligen få oss att inse att vi behöver det här, särskilt i ekonomikriser och naturkriser och allt som det heter nu för tiden. Folk börjar bli trötta och ledsna på alla kriser, då passar vår kära Folkfront på att flika in med ett förslag på hur vi kan bli lite gladare och lite starkare, för vi BEHÖVER ju trots allt det här eller hur? Mm, precis som Hitler bara ville det bästa för alla. Sen dödades plötsligt tiotals miljoner människor. Ojsan hoppsan, hur gick det där till egentligen?

5. "Sedan urminnes tider har människans uppehälle kantats av kamp. När människan som jägare och samlare drog runt som nomader var kampen för överlevnad ständigt närvarande." - Folkfronten, I've got news for you, tider förändras och hur mycket man än försöker kämpa emot och vill stanna tiden, så tickar klockan precis hela tiden, tyvärr. Urminnes tider var himla länge sen tycker ni inte det också? Nog borde man tycka att människan förändrats en aning sedan dess?

6. En annan grej som gör mig lite småirriterad när jag kollar in Folkfrontens hemsida är det här: "Under tisdagen så spred Folkfrontens medlemar i Kalmar flygblad till fyra av gymnasieskolorna i staden. Totalt 1300 flygblad delades ut i elevernas skåp. Aktionen varade under ett par timmar och genomfördes utan störningar. Skolorna som besöktes var Lars Kaggskolan, Jenny Nyströmskolan, Tullbroskolan och Stagneliusskolan." - Utan störningar? Hehe. Enligt en säker källa så råkar jag veta att Folkfronten inte kunde slutföra sin aktion på åtminstone en av skolorna p.g.a. att de blev upptäckta och utslängda. Vad är nu det här kära svenska medborgare och medlemmar i det bästa partiet Folkfronten? Brukar man inte för det första fråga om lov innan man gör sånt här? Oj nej just det! Då hade ni ju aldrig fått genomföra er "aktion", eftersom att det bl. a. i skollagen står att vi ska arbeta för att "Verksamheten i skolan skall utformas i överensstämmelse med grundläggande demokratiska värderingar" & "aktivt motverka alla former av kränkande behandling såsom mobbning och rasistiska beteenden." Jag syftar bland annat på att "vi ska avveckla mångkulturen" = Vi ska avveckla dig. Dig. Dig. Dig och dig. Dig som inte har samma kultur som oss, dig ska vi avveckla. Det är rasistiskt, och inte på något sätt demokratiskt.

7. "Det är dags att göra någonting istället för att bara knyta näven i fickan och diskutera problemen i fikarummet eller i skolornas korridorer." Kära Folkfronten, under mina hittills elva år som elev har jag aldrig knytit min näve i fickan åt den här eländiga mångkulturen ni pratar om, inte heller har jag diskuterat den med någon av mina klasskamrater eller skolkamrater. Det har snarare varit tvärtom, att de som haft dessa åsikter varit ganska duktiga på att föra fram dem.

Nu vill jag bara påpeka för Folkfronten och partiordförande Daniel Höglund att jag var ett vackert barn när jag var liten. Det ska ni veta. Jag var näst intill blond och hade blå ögon. Jag är född i Sverige. Bara så ni vet, så skyll nu inte över nånting på mig för Guds skull! Det är deras fel att jag tänker såhär! De där förbannade mörkhyade människorna som tar över vårt land. De har manipulerat mig. Bäst att ni manipulerar tillbaks mig back on track som man säger i Amerikat. Det älskade Amerikat!

Sedan skulle jag även vilja ägna en tanke och lite medlidande åt Sverigedemokraternas partiordförande Jimmy Åkesson som fått ägg kastat på sig. Stackars dig, Jimmy!
Jag tycker lika mycket synd om dig, Jimmy, som jag tyckte synd om George Bush när han fick en sko kastad på sig.


Hej hopp, nu ska jag och mina blå ögon gå och lägga oss!

3 kommentarer:

  1. Du är fortfarande ett väldigt vacker barn!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Du är en vacker unge både inuti och utanpå!!!

    SvaraRadera
  3. Herre gud, vad klok du är! och vacker som bara den. Pusspuss.

    SvaraRadera