tisdag 10 februari 2009

Känn ingen sorg för mig, Kalmar

Idag har jag verkligen inte gjort NÅGOT nyttigt alls! Bara jäst hela dagen efter att jag kom hem från skolan tjugo över två. I skolan var jag ganska duktig däremot, två muntliga grejer på två lektioner. Trots att jag hade ont och knappt kunde andas. Muntliga redovisningar och dyl. är nog något av det tråkigaste jag vet. Speciellt när det gäller historia, det är så fruktansvärt tråkigt att lyssna på och redovisa. Jag lär mig ingenting om historia genom att gå omkring och vara nervös för om det ska bli en bra redovisning eller inte, eller om jag pratar tillräckligt högt eller tillräckligt sakta/fort, eller att inte läsa innantill, eller att inte komma av mig. Eller att låta som att jag vet vad jag pratar om, även fast jag inte har en aning. Men ibland är det bra att inte göra någonting alls. Och ibland är det bra att göra saker som man inte ser någon mening med.

På tal om att inte göra någonting alls så ska jag åka till Grekland i sommar. Då ska jag verkligen inte göra något alls förutom att njuta.

Pass på nu, för nu ska jag säga er ett par visdomens ord:

..Nej tyvärr, jag kommer inte på några visdomens ord nu. Just som jag tänkte vara smart.
Typiskt. Jo, förresten, här kommer något:

"Gör det som är rätt, även om världen går under."
- Immanuel Kant

"Handla endast efter den maxim om vilken du samtidigt skulle vilja
att den upphöjdes till allmän lag"
- Immanuel Kant

"Jag vet att jag är redo för det här jobbet,
och om inte så är det sådant som händer."
-
George W. Bush

"
Politiker är som krokodiler, stora i käften, men saknar öron."
- Bert Karlsson

"När man är en björn med en mycket liten hjärna och tänker ut saker, upptäcker man att en idé som verkade vara riktigt idéaktig inne i hjärnan, är annorlunda när den kommer ut i det fria och andra människor ser på."
- Nalle Puh (Ibland känner jag sådan samhörighet med dig, Puh.)

"När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig"
- Nalle Puh

1 kommentar: